Szanowni Państwo, z przyjemnością pragniemy poinformować, że w dniu 26 lutego 2010 otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenia na piśmie od wysokiego urzędnika Komisji Europejskiej  o zaakceptowaniu naszego projektu NEWA. Poniżej zamieszczamy streszczenie nasze projektu w oraz najważniejsze daty związane z realizacją naszego projektu.

Streszczenie działań w ramach projektu

Obecnie sektor opieki nad osobami starszymi rozwija się i zmienia, a struktury oraz systemy opieki są różne w każdym z krajów Europy. Standardy związane z informowaniem, konsultacją oraz stopniem zaangażowania są także różne w tym sektorze. Pięć krajów europejskich (Austria, Bułgaria, Niemcy, Polska – Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kard. A. Hlonda w Mysłowicach, Kolegium Pracowników Służb Społecznych i Szkoła SOCIUS z Chorzowa – oraz Rumunia) wraz z Turcją oraz Chorwacją pragnie rozwinąć, wdrożyć oraz stworzyć strukturę sieciową kształcenia. Będą oni pracować razem i wymieniać się dobrymi praktykami.

Przykładowe działania w ramach projektu to:

  1. Rozwój informacji w sektorze opieki nad osobami starszymi oraz rozwój umiejętności i kompetencji
  2. Wymiana informacji dotycząca standardów prawnych, taryf oraz systemów działania dla zwiększenia informacji oraz uczestnictwa
  3. Rozwój informacji na temat Europejskich Rad Zakładowych
  4. Stosowanie w działaniu oraz europejskie rozpowszechnienie mechanizmów informowania oraz włączania pracowników w procesy związane z jakością oraz pracą w ONZ
  5. Wypełnienie umowy przedsiębiorstwa międzynarodowego (standard zatrudnienia dla pracowników z Europy 27)
  6. Budowanie sieci europejskiej w strategicznych obszarach działania
  7. Intensyfikacja współpracy partnerów socjalnych dla ulepszenia zarządzania organizacjami, jakości, miejsca pracy oraz zasobów ludzkich
  8. Przygotowanie i rozpowszechnienie informacji dla każdego z krajów związanej z opieką nad osobami starszymi
  9. Działania trans-narodowe mające na celu regulacje i procesy transferu (Europejska Grupa Sterująca oraz Europejska konferencja na rzecz przyszłości opieki nad osobami starszymi w Europie)
  10. Ewaluacja oraz udokumentowanie działań w ramach projektu oraz rozpowszechnianie rezultatów projektu (strona internetowa, listy informacyjne, utworzenie raportu “Opieka na osobami starszymi w Europie, dokumentacja związana z konferencją)
  11. Uzgodnienie oraz rozwiązanie kwestii związanych z transferem i wsparciem

Plan pracy: trzy fazy/etapy

Plan pracy opiera się na trzech etapach: Podczas etapu I (4 miesiące) odbędą się działania związane z rozpoczęciem projektu i wstępne ustalenia z nim związane. Konsolidacja partnerów oraz doprecyzowanie zadań – harmonogramu pracy jak i samych działań o charakterze merytorycznym nastąpi w tym właśnie okresie. W etapie tym będą miały miejsca działania takie jak: rozpowszechnianie informacji przez każdego z partnerów, rozwój kryteriów analizy dla krajów uczestniczących, przygotowanie kwestionariuszy dla kadry zarządzającej oraz pracowników oraz przygotowania do wymiany informacji (strona internetowa, ulotki). Pierwsze spotkanie odbędzie się w lutym 2011 roku w Graz, Austrii.

Podczas drugiego etapu (6 miesięcy) zostaną podjęte następujące działania:

  1. Przygotowanie, ewaluacja oraz dokumentacja krajowych raportów poświęconych zagadnieniu opieki nad osobami starszymi oraz streszczenie raportu europejskiego
  2. Ewaluacja ankiet przeznaczonych dla kadry zarządzającej oraz pracowników, przygotowanie sugestii wynikających z doświadczeń
  3. Wymiana informacji na temat płac, umów o pracę/pracowniczych oraz wewnętrznych wytycznych dotyczących negocjowania informacji i uczestnictwa
    w przedsiębiorstwie/miejscu pracy
  4. Metody wdrażania dobrych praktyk partnerów projektu oraz ich ewaluacja przez partnera wiodącego
  5. Pierwsza ewaluacja: drugie spotkanie Europejskiej Grupy Sterującej w dniach 23-25 maja 2011 w Bukareszcie, Rumunia.
  6. Wymogi, jakie stawia przed nami przyszłość, będą omówione przez wszystkich partnerów podczas konferencji europejskiej „Zintensyfikowanie informacji, współpraca oraz uczestnictwo jako czynnik innowacyjny w rozwoju jakości i przyszłości opieki nad osobami starszymi” w Bremerhaven w dniach 12-14 września 2011 roku.
  7. Działania związane z wymianą informacji będą kontynuowane.

Podczas trzeciego etapu (2 miesiące) główne rezultaty projektu zostaną opublikowane (Europejski raport o opiece nad osobami starszymi, udokumentowanie konferencji). Postępy związane z informowaniem oraz uczestnictwem przez każdego z partnerów będą oceniane. Zostanie utworzone porozumienie będące kontynuacją działań sieci oraz działań transferowych partnerów projektu. Trzecie spotkanie grupy sterującej odbędzie się w dniach 24-26 września 2011 w Polsce we Wrocławiu.

Harmonogram

  1. Luty 2011 – Graz (Austria): Pierwsze spotkanie mające na celu określenie naszych dalszych działań
  2. 23 – 25 maja 2011 – Bukareszt (Rumunia): drugie spotkanie Europejskiej Grupy Sterującej: pierwsze działania związane z ewaluacją
  3. 12 – 14 września 2011 – Bremerhaven (Niemcy): konferencja europejska „Zintensyfikowanie informacji, współpraca oraz uczestnictwo jako czynnik innowacyjny w rozwoju jakości i przyszłości opieki nad osobami starszymi”
  4. 24 – 26 października 2011 – Wrocław (Polska): Trzecie i ostatnie spotkanie grupy sterującej: dalsza praca i kontynuacja projektu

Aktualności

Od 1 grudnia zmiany godzin urzędowania Sekretariatu w Chorzowie!

Od 1 grudnia 2017 r sekretariat Szkoły SOCIUS w Chorzowie będzie nieczynny w poniedziałki. Prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 32 (…)

Czytaj więcej

W dniu 13.11.2017 sekretariat Szkoły Socius w Chorzowie nieczynny

W dniu 13.11.2017 (poniedziałek) sekretariat Szkoły będzie nieczynny. Zapraszamy w innym (…)

Czytaj więcej

19 września SEKRETARIAT

W dniu 19 września (wtorek) 2017 r. sekretariat Szkoły SOCIUS w Chorzowie będzie czynny w godzinach 9.00 – (…)

Czytaj więcej

8 września SEKRETARIAT

W dniu 8 września (piątek) 2017 r. sekretariat Szkoły SOCIUS w Chorzowie będzie czynny w godzinach 9.00 – (…)

Czytaj więcej