Projekt COMCARE był realizowany na przestrzeni dwóch lat od września 2012 r. do października 2014 r. w ramach programu Leonardo da Vinci – priorytet: Uczenie się przez całe życie. Główną troską projektu COMCARE było mierzenie i rozwijanie kompetencji słuchaczy w szkoleniu pielęgniarsko-opiekuńczym w wybranych krajach Europy tj. Niemcy, Hiszpania, Norwegia i Polska. Projekt pytań testowych i ćwiczeń umiejętności oparte były na modelu  szwajcarskim tj. kompetencji COMET i jego zastosowaniu w zawodowej praktyce edukacyjnej.

W ramach projektu COMCARE odbyły się dwie konferencje międzynarodowe. Pierwsza, przygotowująca partnerów do udziału w projekcie odbyła się w listopadzie 2012 r. w Bremie, a druga, podsumowująca pierwszy etap realizacji projektu oraz przygotowująca partnerów do dalszych zadań, odbyła się w maju 2013 r. w Barcelonie.

Wypracowane narzędzia badawcze były stosowane i poddane ewaluacji we wszystkich wybranych grupach międzynarodowych krajów uczestniczących w projekcie. W przedsięwzięciu brali udział nie tylko trenerzy, eksperci i  profesjonaliści z zakresu kształcenia zawodowego w dziedzinie dydaktyki społeczno-medycznej i opiekuńczej oraz egzaminatorzy, ale narzędzia te były także bezpośrednio stosowane w praktyce. Rezultaty zostały zanalizowane a instrumenty stosownie zmodyfikowane. Wynik został ponownie przetestowany przez partnerów zanim została zaakceptowana ostateczna wersja.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 80 słuchaczy Szkoły Policealnej SOCIUS z kierunków:

  • Technik masażysta III sem.
  • Opiekun medyczny II sem.
  • Opiekun osoby starszej II sem.
  • Studentów pielęgniarstwa
Badani musieli rozpatrzyć cztery przypadki – Awan, Müller, Gonzales oraz Hunziker. Każda praca była sprawdzana przez dwóch członków zespołu badawczego, w skład którego wchodziły:
  • mgr Maria Dłucik
  • doc. dr Sonia Kędziora
  • mgr Iwona Gałka Cygan
  • mgr Anna Głos

Otrzymane wyniki zostały wtłoczone do narzędzia badawczego on-line, przez wszystkich partnerów projektu COMCARE a liderzy projektu z Niemiec opracowali ostateczny wynik badania w skali międzynarodowej.

PARTNERZY:

  1. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna i. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach www.wsew.edu.pl
  2. aib Arbeitswissenschaftliches Institut Bremen, Universität Bremen, FB04 Bremen, Hochschurling 40 28359 Bremen www.aib.uni-bremen.de
  3. TVET Research Group (IBB) Universität Bremen, FB 1 Leobener Straße (NW 2) 28359 Bremen www.ibb.uni-bremen.de
  4. Schule für Gesundheits – und Krankenpflege Katholishes Klinikum Koblenz Montabaur GmbH thielenstr. 13, 56073 Koblenz www.kk-km.de
  5. School of Health Sciences University Ramon Llull Barcelona Podilla 326, 08025 Barcelona www.blanquerna.url.edu
  6. Høgskolen Oslo og Akershus Postbox 4 St Olavs plass 0130 Oslo www.hioa.no
  7. Krankenpflegeschule in Paderborn am Krankenhaus der Barmherzigen Brüder Husener Str. 46, 33098 Paderborn www.bk-paderborn.de

Aktualności

Dla Absolwentów OM – styczeń 2020

Drodzy nasi Absolwenci !!! GRATULUJEMY WYNIKÓW. Dyplomy już do nas dotarły!!! O terminie odbioru i możliwości uroczystego wręczenia powiadomimy odrębnym komunikatem. Osoby, które koniecznie (…)

Czytaj więcej

Kilka słów na dziś

(…)

Czytaj więcej

Komunikat dotyczący pracy Centrum na czas pandemii koronawirusa

Drodzy słuchacze Jezuickiego Centrum Kształcenia! W związku z pandemią koronawirusa chcielibyśmy przekazać kilka bardzo ważnych informacji o działaniach naszej placówki. 📍 Zapraszamy do (…)

Czytaj więcej

Informacja o egzaminie zawodowym Opiekuna medycznego

(…)

Czytaj więcej